Friday, July 13, 2012

iris demam

hari ni husband aku cuti tak pi keja..iris demam..
kesian pulak aku nak hantar p sekolah...so duduk ja umah dengan abah depa.. 
satgi aku balik umah ganti sementara abah dia p semayang jumaat..

iris ni, kalau hari nak pi sekolah, punyalah dia liat nak mandi pagi2..macam2 alasan...
nak ngeliat dulu la..nak minum air dululah..macam2...
tapi bila pagi ni aku cakap takyah pegi sekolah, dan2 dia ofer diri nak gi mandi, 
nak ikut mama pegi keja..huwaa...
setel mandi, dah siap semua, nak pakai tudung pulak..kakakakaka..
aku layankan ajer, sebab kesian dia demam..
bila abah dia hantar aku kat depan opis ni, mula la nak ikut aku, 
nangis2 dengan sakannya..kahkahkah..sungguh tak sabaq nak kerja ya anakku sayang..
nanti kalau dah besaq2 malas pi kerja siap la kena berleter dengan mama...
iris la ni, kalo aku marah2 dia or asiff, mesti dia cakap mcm ni, 
"mama ni tak comel la kalau marah"..
hahahahaha..saja ja iris ni...
sekarang ni mulut pun sama naik dengan mulut aku bab2 berleter...
aku ni tak senang duduk ja kat opis, ntah macam mana la dok dengan abahnya kat umah tu..
kena handle 2 orang budak cergas2 belaka tu...kahkahkah..
kalau check tekanan darah abahnyer jap lagi, mesti high blood..kahkahkah...
biaqlah, bagi peluang abah dia pulak jaga sesekali, 
selalunya aku ja kena tinggal dengan abahnya..
agak2 aku halfday tak arini?
hurmmm...ikut hati nak halfday..tengoklah macam mana nanti, 
aku hangkut kerja bok balik umah..buatnya sabtu ahad..owhh betuah la kalau aku buat..
anak owhh anak...
moga cepat lega iris...muahh

8 comments:

  1. cian iris demam. semoga sehat cpt ye.
    linda, same je ngn aniq. Bilik air aku tu tingkap nye mmg dibuka, so klu pepagi, cuba la round belakang umah, mmg kompem dgr die meraung.
    tp bile dh dibgtau xyah g tadika, elok je mandi xde byk bunyi. Die plak yg remind, ibu ckp aniq xyah g tadika kan hr ni.
    Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha...cerdik aniq,siap remind ibu dia lagi..kakakakakaka

      Delete
  2. musim kot...anak2 aku pun baru lega demam..cian iris..bg makn ubt dgn antibiotik..biaq la linda sesekali laki kita jaga pulak baru tau penat.kui3

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la yana..musim, lagipun last week balik perlis panas sejuk panas sejuk...

      Delete
  3. mentang2 bos baik asyik nak half day ja.haip!
    semoga cpt sembuh noh iris.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ummi..aku dan halfday mmg takdpt dipisahkan..kalau la bos aku mcm cik ain hang, mampuih dia bagi penyapu kat aku..hahahaha

      Delete
  4. semoga adik iris cepat sembuh ye...

    ReplyDelete

.