Wednesday, June 30, 2010

pembelian online

weh.. aku rasa, aku dh addicted ( betoi ka dak neh perkataan neh) hahaha.. addicted membeli secara online.. huwaaaaaaa... entah la sejak bila penyakit neh hinggap kat aku. tapi pagi ni baru terpikiaq2 yang aku mcm dah terpengaruh.. tapi okey ja aku rasa beli online neh. cuma kadang2..mcm nafsu nk menghabiskan duit neh, laju ja bila beli online ni. tak mcm p beli secara manual (secara manual??) maksudnya beli sendiri kat sopping complex..
slalu kalo kat sopping complex tu mcm lama sket la aku pikiaq b4 beli.. lagipun ada abg sayang (hubby) kat sebelah dok berleter.. huuuuuuuuu.. neh kat opis ni sapa nk jadi tukang leter kat aku.. 
sedar2, laju ja transfer duit wat beli mcm2.. baju baby la.. baju mak baby laa, macam2 dh aku borong.. 
agaknya abg sayang aku tu jeles kot sbb aku tak beli kat dia sekali.. tapi baju org laki2 mana ada online pun.. kekekekekee.. takkan nk beli kasut online kot kat dia, sedangkan nk beli kasut si dia itew, sampai beberapa buah sopping complex sudah kami jelajahi bersama anak2 yang sgt la tak seswai nk bawak p sopping.. 
berbalik kepada perkara pokok iaitu sopping secara online..**
heeeeeeeeeee.. aku rasa aku dh mmg ketagih dh la.. ouwww tidakk..ketagih sopping online.
tapi sebenarnya bagus jugak sopping online bagi, bagi sesiapa yang sgt susah nk bawak anak2 pi sopping..
macam aku ni, kalo bawak iris n asiff p sopping, asiff mmg sgt behave, tapi iris tu.. mak aiii..tak larat nk ligan, tak larat nk kepong.. lagi2 kalo dia nampak kereta kontrol.. naik tanak turun plak tu.. paksa turun gak..satu mall tu dia wat sound test nanges tak renti2.. so.. mmg okey kah beli belah online neh??? tgk2 kat website or blog, pastu pilih, pastu bgtau nk yg mana, pastu transfer duit, pastu esok lusa sampai la bungkusan itew ke opis aku ni. ( siap wat address opis sbb takut hubby ngamuk kalo sampai kat umah)..kalo sampai opis, balik umah aku wat mcm biasa jer, tup2 time pakai hubby tanya, aik ni baju mana, bila beli.. ?? hahahahahaa...
pastu aku wat ayat..eh, dh lama beli la.. tak prasan ka?? kuakuakuakua....
akhirnya hubby aku taw jugak rahsia ini.. kekekekek..kantoii..
tapi jimat masa aper sopping online neh.. tak yah kuar duit minyak nk pi midvalley ka sogo ka jusco kaa... kan..kan..kan.. siap duit la kaann..sedar2 dlm akaun dh tinggal sikitt duweet yg mmg sikit itew..
rasanya kena berpada2 la kan , kalo nk sopping online pun. beli mana yang perlu saja. jgn main rembat segala benda yang shantek2 dan berkenan di hati.. bagus betoi nasehat aku neh.. padahai nnt aku yg tak ikut nasehat aku sendiri... heeeee... tapi bertekad neh, nk kurangkan dh beli2 online neh...(boleh ker??) insyaallahhhhh..

syok betoi menaip entry...kakakaka.. mentang2 bos aku tadak arini outstation.. heeeeee..raya sakan la aku kan.. okey la geng.. jom kita sambung bekerjaaa... nk gaji kenala kerja kan.. kalo ikutkan ati takmo keja.. tapi kalo tak keja takdakla duit, takleh la sopping2.. ngeeeeeeeee....

okeyyyyyy bubbyeeeeeeeeeeeeee... ingat2 la yerr...sopping, sopping jugak.. simpan gak duit untuk simpanan..


7 comments:

  1. Ya, beli online memang senang dan bagus. Cepat juga... kalau ada masa, jom pergi tengok website saya http://www.irenelim.com

    ReplyDelete
  2. kakkakakaa... tak jadik nk brenti beli belah online kkalo gini

    ReplyDelete
  3. sib baik la I takde online banking..dr aritu buat mcm tak jadi2 je..terus malas nk buat dah...selamat! Klu tak I pun jd mcm Linda agknya... tp baca N3 Linda ni mcm terpengaruh je pulak I ni...kena buat gak la klu cenggini...malasnya nk gi mesin ATM nk buat benda tu semula.

    ReplyDelete
  4. miss sam, elokla p buat online banking..nk bayaq bil takyah dok beratur2 dah.. bayar online saja.. pastu nnt terjebak sopping online..kekeke

    ReplyDelete
  5. aku pon kdg2 terpengaruh gak.terbaru aku 'terbeli' handbag dari UK.ni tgh tunggu shipping.kuikuikui..kalau laki aku tau....

    ReplyDelete
  6. hahahahahaa.... nk pi habaq kat laki hang ummi...kekekekeke

    ReplyDelete
  7. kalau dh start beli online mmg camtu..xleh berenti..hehhe..dulu ai pun camtu gak,pastu terus bukak kedai online sekali....hahha..

    ReplyDelete

.