Tuesday, December 27, 2011

keseorangan...

malas betoi nak bangkit mai kerja..kuangkuangkuang..
maklumlah cuti 3 hari kan..
lagi satu aku malas nak mai keja hari ni dan minggu ni 
sebab partner in crime 2 orang lagi tu coti2 sakan...
huwaa...
tinggallah aku keseorangan...
pagi ni pun breakfast makan roti bawak dari umah..
kalo tidak..mesti time2 ni dok kat angjung sana tapau bihun goreng kicap..
hukhukhuk..
sungguh tak best tak dak geng minggu ini..

seb baik tengah hari satgi kena jadi wakil bahagian naik kat dewan atas..
ada majlis apa ntahhh...
mintak2 ada siap2 lunch..
kekekekee...
minggu ni ramai cuti..boss aku pun cuti..boss aku cuti krismas..
bagi peluang kat boss bercuti sakan...
sian diaa..dahla dok jauh ....
jarang2 jumpa family..

rindunya kat partner in crime aku...
fara and yam... ampa melancong tu ingat2 aku sama nooo..
and hati2 kat negara orang tuh...
jangan dok buat projek 2 hari mencari chentaaaaaaa sudah...

okeh meh kita cerita cuti 3 hari lepas...
sepanjang coti 3 hari kat umah..tak buat apa pun..
basuh kain..lipat kain..basuh kain lipat kain..
sambil2 dok pantau kesihatan anak teruna sorang tu...
dia tak lalu makan..
hurmmm...
ari sabtu g jusco..beli barang dapur..
jumpa la acuan roti jala yang kaler kuning tu.. 
rembat ja la..rm1.50 jaa...
balik umah, isnin kemarin baru leh menjala..
dari pagi start buat gulai ayam..
settle gulai ayam, buat roti jala..
perghhhhhh ...berpeluh dok menjala roti dengan acuan macam tu..
lain kali nak kena beli acuan roti jala macam botol sos tuh..
huahauahuahauaa...

siaplah dalam 60 keping roti jala..
hasil dari 600gram tepung gandum, teloq 2 biji, susu cayaq 410 ml...
ada belen lagi 4 keping dalam peti ais..
first time buat...husband aku kata lulus dengan jayanya..
siap suh aku buat nanti masa besday party asiff..
tak mungkin aku buat...kahkahkah... 
maunya sehari dok kat dapoq kalau nak menjamu ramai orang..
kahkahkah..
aku main jala jaaa...
janji tak putus2 adunan tu...
makan roti jala dari lunch..sampai dinner dok menjala dalam perut..
hahaha..
aku masak nasik pun depa tak makan nasik..
ecece..kononnya sedap sangat lah tuh..

okey ah..nak pi serah borang opsyen sbpa kat admin...
malas nak simpan2 dahh..
kakakaka...

4 comments:

  1. kami dh pulanggg...cuti2 singapore gtewww..cian kat ko xpegi brekfast..rindu kat bihun goreng la tue..ekekeke..

    kami plak xhengat dunia..enjoy la katakannn..hal keje tolak tepi sume..yg penting hati mau hepii..yeeehaaa!

    ReplyDelete
  2. aiyokkk..ko dh terror buat roti jala..OMG!! teruja aku mendengarnye..so apalg..bw la skit ke ofis..kenduri doa selamat skit..hehehe..kenduri for us..bermulanya 365 hari menchari chenta! hakhakhakhak..!!!

    ReplyDelete
  3. amboi2 anonymous tuh... bila pulak la aku nak jejak kaki ke sana...huwaaaaaaa

    ReplyDelete
  4. ko paham2 la roti jala versi aku buat.. tapi walaupun tak cantik di mata, sedap di perut..cett..angkut bakul sendiri... hahahaa

    ReplyDelete

.