Thursday, February 28, 2013

iris owhh iris

minggu ni anak gadis sulung aku tu bangun pagi tanpa banyak songeh...
hari ni lagi la good nyaaa diaa...
aku panggil sekali ja, terus terjaga dari tdo, dia terus g mandi, gosok gigi semua, 
pastu senang ja aku siapkan dia...
dan dia masih menagih janji itu lagi..."nak beli ipad"..setiap hari..setiap malam...
dia akan ingatkan aku dan abahnya...
kata2 yang meruntun hati aku tu..dia cakap dia dah good dah.dah rajin...
maksudnya..jadi good semata-mata nak beli ipad la kan...
sanggup dia bangun pagi dengan baiknya...
semata-mata dengan harapan aku atau abahnya akan belikan dia ipad..
balik kampung aritu, sampai gaduh dengan maksu dia..
 asik nak merampas ipad maksunya jaa...
sian pulak aku nengoknya..
pastu kalo gi memana tengok orang dengan ipad..mesti dia buat muka kesiann..

okey iris..insyaallah mama akan belikan nanti...tak sanggup nak buat janji menipu lagi..
huwaaaaaaaaa...apalagi korek tabung la aku lepas ni..
ntah sapala yang pandai sangat buat janji dengan dia tu..huwaaa...

zaman mama dulu,ipad takder lagi..kalo ada pun..kompem tak dapat....
henpon pun dapat masa masuk U jaa pun..
tu pun duit himpun sendiri..hasil duit hadiah dari sedara sebab dapat masuk U...
menyedihkan betoi ler...mula la nak emosional aku ni pun ..
rasa macam memanjakan anak jaa..
tapi kena kawal lah penggunaannya itu..
huwaaa...serba salah..
tapi kena belikan jugak...
anak owhh anak...


10 comments:

  1. salam...

    Kak Yana pun berangan nak li ipad....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm kak yana, tu la kena pi usha2 jugak la nampak gayanya..

      Delete
  2. kawan aku ada nak jual ipad.. mau ka..?? ekekeke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. brapa harga wei..nanti kami calling2 hang

      Delete
    2. aiseh.. member aku br juai semalam.. hehe..
      hang xyah beli ipad la... byak lg brand china murah2..
      takat nak online main game dia tu bleh saja.. hehe

      Delete
  3. Wow..changgihnya mama ni (ipad sja tak cukup linda ooi..kena provide internet akses sekali...hahaha!!)...anak2 kami pun tak pernah dibekalkan ipad--takat share laptop je...tu pun kami rasa kekadang tu tak terkawal..So, caranya bawa broadband ke pejabat & straemyx dah lama ditamatkan perkhidmatan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puan, lani keinginan iris kat ipad dah menurun..legaaaa sangat, kena lengah lengahkan, pastu takmau beli teruih..kakakaka.. nanti dok ralit ipad, kerja sekolah pun takmau buat..kami umpan beli jam tangan berlampu kat dia..harap2 berkesan..aminnn

      Delete

.