Thursday, February 25, 2010

MENgimbas Kehadiran Puteraku..Asiff

hari ni umur asiff dah sebulan 3 minggu dan 2 hari. cepat sgt aku rasa masa berlalu. dulu aku dok takut nk bersalin kt spital kangar..tp dh lepas dh semua tu. lega sangat walaupun terpaksa melalui saat2 yang amat sukar masa tu.

**** time ni hujan lebat kt umah aku astro pun tak brapa nk cleaR. Asiff si montek tgh lena diulit bantai dlm buaian..

***apakata aku storymory skit kt blog ni xperience aku bersalin aritu..heheheheh ...

Okeh, aku start ek.. mengikut perkiraan doktor, aku due 7January 2010. so, time 31 dec 2009 tu aku dok berdebar2 dh sambil dok berdoa jgn la aku terbesalin tahun 2009..hehe..bukan apa, takmau bg jarak asiff n iris setahun..kononnya....
pagi 31 hb tu aku dok rasa2 smcm ja perut aku..dlm hati dok berdoa mintak2 la braxton hicks ja..masa tu kt umah aku, aku bgtau la kat mak aku, mak aku kata tu dh nak start sakit dh la tu. tp aku dok tahan ja lagi..mana nk melayan karenah si iris yg menjadi2 hari tu..aku nk bangkit duduk pun dh smcm ja rasa sbb perut dh kebawah sgt dah.aku bgtau kt adik aku suria, kata aku dok brasa2 dh ni..tp mintak2 la sempat masuk tahun baru..adik aku kata, jgn dok buat psl, kalo sakit cpt p spital..ampeh...

pagi ke tgh hari..tgh hari ke ptg .... pastu mak ndak n mak lang aku mai umah melawat mak aku..
pastu time depa nk balik, mak ndak aku tnya, bila aku due, aku bgtau la lambat lg, 7hb nnt, pastu dia tnya anak apa..aku pun dgn konfidennnya bgtau..anak pempuan jugak ni pun..pastu mak ndak aku ckp.. (masa tu dia dh kat dpn pintu nk kuar umah sambil cekak pinggang..) "aku rasa hang buleh anak laki la kali ni, tgk sudah nnt". hahahaa.. masih aku ingt lagi ayat tu... dlm hati aku, dok kata, kalo betoi mmg bagai pucuk dicita ulam mendatang la..tp mustahil la sbb dh scan asik nmpak baby girl ja n aku pun dh wat persiapan utk baby girl.

ptg dah masuk malam ni...sakit perut dok macam tu jugak.. pastu time nk tdoq aku dok sembang2 ngn adik aku dulu ngn mak aku.padahal dok tahan sakit perut ja..huwaaaaaa.. pastu aku rasa tak sedap hati ja..dlm2 tu sempat lagi pi tgk gerhana bulan kot masa tu..kekekekeke...
aku tingt kat husband aku nk soh dia balik, patutnya dia nk balik 5 hb nnt, tp disebabkan rasa mcm nk terberanak ja.. aku pun paksa jugak dia balik. masa tu husband aku ckp, esok pagi2 dia bertolak balik..tp kalo tak beranak siap la... ada ka patut laki aku cakap mcm tu..syg sgguh cuti dia..huhuhu.. takpa la apa dia ckp pun, janji dia balik..

malam tu aku takleh lena..sampai siang..dh siang tu aku dok rasa sakit perut lagi macam smlm tu.. uhuhu...dlm hati aku dok kata takpa..kalo nk beranak lani pun takpa..dah tahun 2010..hehehe..
mak aku dok asik ulang tnya ja..sakit lagi ka..kerap mana dah..n dia soh p spital..masa tu abg rie aku pun dh balik..kebetulan 1 hb Jan 2010 jatuh pada ari jumaat.. dgn konfidennya dia ckp..hang mesti beranak ari ahad punya.. hehe..
pagi masuk ptg, husband aku pun sampai.. nmpk ja muka laki aku, tatau la psl pa lagi bertambah sakit rasanya..hahahahaa.
pastu ptg tu abg rie aku n kak ipaq aku nk p psr mlm, dgn syoknya aku mengorder mcm2, satay, air nyoq n putu buluh..nyum2..

mlm tu aku mkn semua tu..tp tak abis la sbb dok sakit makin kerap.. pastu dlm pukul 10.15 mlm aku nk smayang isyak. tgh2 smayang after sujud rakaat pertama aku dpt rasakan air ketuban aku pecah dah..basah abis..pastu aku kalot tggl mayang pastu bising satu umah..hahaha.
trus siap2 p spital ngn husband aku.. abg rie n kak ieta n ayah aku p jugak..sedihnya mak aku takleh temankan kali ni aku bersalin, dia pun takleh bangun lagi sbb strok..huwaaaaaaaa... kalo ada mak aku mesti lagi semangat.

ok2, satgi aku sambung balik story ni...asiff bangun tdo sudah..

No comments:

Post a Comment

.