Monday, January 9, 2012

selamat pagi..

selamat pagi cekgu!!
dah macam cerita upin ipin pulak..
hurmmm..
pagi ni apa crita ar??
tadak cerita sangat pun, cerita biasa biasa sajoo...

tapi pagi ni agak berbeza dari pagi2 lain, sebab aku dah tak pi beli breakfast dahh..
kekekee...
sebabnya aku dah bawak bekalan oat, dan biskut oat..
jengjengjeng...
tabah sekali nak mengharungi diet kurangkan lemak..

harap2...menjadik.. lepas sebulan aku nak timbang..
cuti sabtu ahad pun, hanya masak ikan dan sayur..
aku heran la aku ni.. walaupun ikan goreng ngan sayur pun, plus sambal belacan..
rasa asik nak  tambah jaaaaa...
tapi aku tahan jaa..biaq makan sikit ja..
huwaaaaaaaaaa...
lagi2 la ahad lunch masak siakap stim limau..
perut ini asik meminta2 ja nasik tambah...
selamat aku berjaya mengcontrol..
semalam pulak aku tak dinner..
rasa macam nak pengsan jap..
biasalah kalao asik makannnnnn jaa..
sesekali nak diet macam ni, seksa yang amat..
kuatkanlah semangat akuu...

okeylah..aku dah ada banyak list tugas2 yang perlu disetelkan ujung bulan ni..
akan aku harunginya juga..
walaupun ada macam2 issue..
tak peduliklah sapa nak kutuk aku..
sapa nak salahkan aku..
sapa nak gelakkan aku..(aku ni selalu jadik bahan ja)
yang penting aku tau apa yang aku buat..
insyaallahh...aku hanya mampu berusaha, berdoa dan selebihnya aku tawakkal pada  
Yang Maha Esa..
ameennn..







4 comments:

  1. aku dah ada geng!makan oat pepagi.keh3..lindah ang tu dah kurus.toksah diet.diet amalkan makanan seimbang je,bykkan makan ikan dan sayur.dgn2 laki sekali diet.hehehe

    ReplyDelete
  2. berat dah okey, tapi kandungan lemak dalam badan terlebih pulak....macam2..risau kot kena darah tinggi...huwaa

    ReplyDelete
  3. tu la.kdg2 wlpun kita kurus tak semestinya kita sihat.budak opis aku gemok kemain,tapi takde skt apa pun,sume stabil je.sbb dia aktif bersukan.

    ReplyDelete
  4. tu pasal aku dok jaga makan ni.. semoga stabil kembali..kekekeke

    ReplyDelete

.