Monday, April 12, 2010

last saturday activity..

planning nk ke PD ngn kawan2 hubby.. skali pagi sabtu tu dlm kol 4 am, ujan lebat sampai kepagi..okeyyy..aku pun tnya hubby aku jadik ker tak, dia pun mcm budget tak jadik p laa..
pastu aku pun mcm dh diplan, siap2 nk p the mines amik facial wash aku then nk g tembah baju utk kenduri my brother in law kawen..
then, kwn my hubby call cakap jadik la ke sana.. aku pun kira okey la kalo jadik..
time tu dh kol 10 am.bayangkan nk siap2 brg anak2 time tu, mcm2 menda kalo dh beranak 2 ni.
pastu dh siap2, g the mines dulu. cadangnya..p PD kejap ja kot,ptg tu balik..BUT...
bila dh sampai D sana around 1.30pm, sampai umah kwn hubby, mkn2 mee curry yg sgt sedap..
pastu ada member hubby kol soh tggu dier baru nk gerak dr KL, okey la..tunggu laaa sampai tatau la pukul bapa..
ptg tu kitorg p pantai dulu jalan2..mcm biasala..susah sgguh kalo ada anak kecik ni..brg2 lagi (susu, diapers..etc) mmg aku tak enjoy langsung laa.. letih pun ada gak nk uruskan anak2..but what to say kan!!!! lepas tu member hubby aku a.ka. merangkap kwn aku jugakla..pun sampai dlm pukul 6pm agak2nya kot..
pastu kwn hubby ajak dinner kt sana.. okeyla..dinner pulakk..
dlm kepala aku ni, aku dok pikir laa..mcm mana nk handle anak2 aku yg berdua ni..yg adik okey lagi, yang kakak tu laaaaaaaaaa...
tapi reputasi dia mmg baik la dr pagi sampai time ptg tu..sebab kitorg ikut jer perangai dia..
layan anak dara aku a.k.a iris bergambar sakan, mula2 malu2 konon, lepas tu over excited pulak dia.. dh la kat umah org..aku dok harap dlm hati, jgn dia pecahkan barang2 dlm umah tu sudah laaaa...
aku ikut jer flow..sampai mlm, balik pada pantai ptg tu dh maghrib, then singgah supermarket beli pampers iris yg dh abis.. pastu sampai umah fiq(member hubby+member sekolah aku), aku smayang, then mandikan anak dara tu, hubby aku mandikan si boboy kecik tu..
mmg kecoh la umah tu..si boboy tu start volume teriak..hahhaa.. jenuh la ana (wife wan a.k.a. tiang) dok pegang anak teruna aku tu..
pastu sampai kedai mkn tu..org punya la ramai..paling tak best, ada pempuan tu pakai baju sama mcm aku pulak tu..aku buat bodo jaaaaa la..
lambat jugakla order nk sampai maybe sbb ramai orang.. iris main air mineral sampai tumpah2 kat meja.. tu pun kitorg biar jer diaa..asalkan jgn nangis..
lepas mkn semua dlm dekat kol 12 gak la rasanya baru bertolak balik KL.
sampai umah aku kemas umah plak..ngn brg2 baby bawak td..
waaaaaaaaaaaaaaaa..mcm nk patah pinggang akuuuuu................
okeyla..nnt aku upload gambaq tu..tggu fiq upload kat fb dia dulu. tak sempat langsung aku nk snap gambar dr camera aku sndiri..
malam tu nk tdo pun tak lena rasanya sbb letih, pastu esok nk g carefour beli brg2 pulakk..
last2 baju aku yg nk ditempah tu tak pi tempah2 punnnnn.. so frustated sbb dh lama simpan kain tu since aku pregnant.. kain tu khas utk kebaya ajer yer..
rasanyer mcm tak sempat dh kot nk p tempah.. malas la nk pikir.. what ever happen, susah2 sangat nnt biaq aku sorg ja pakai baju buruk2 yg dh slalu pakai dtg keja..abis crita kannn..
dont know how to tell him... "please buy me a new kebaya or what else for the kenduri.."
arghhhhhhhhhhhh.....
so stress.....

No comments:

Post a Comment

.