Wednesday, May 12, 2010

kenapa aku makin tak faham

weh.. semakin banyak aku mendalami sistem ni..makin tak paham aku jadinya..
kenapa..kenapa dan kenapa... kenapa laa..
ada 2 jenis report lagi ni tak siap. 1 report tu terbahagi kpd 3 report.. n satu lagi tu terbahagi kepada 2 report total=5 report. serabut kepala otak aku. taksat tepon user.. depa pun mcm blurrr.. mcm mana la sistem ni leh dibangunkan kalo requirement dr user pun tak betul2 finalize lagi..
last2 aku yg sakit....
what ever pun, aku dh try buat yg terbaek.. tapi entahla.. salah aku ker????
mcm aku pulak kena bg khidmat nasihat kat user..ntah hapa2 laaaa...
kalo ikutkan hati jahat, aku nk ja wat sambil lewa. tapi ni kan tanggungjawab yang diamanahkan pada aku.. jadi ikut pesan mak aku.."wat kerja, wat betul2, jujur..jgn harap nk makan gaji buta, tapi dok goyang kaki ja, nnt gaji tak berkat".. huhuhuhuh..
ya la kan... rindunya kat mak akuuu..
mak tulun..tulun..tulun...

bos tolongg..
apakata untuk spec 5 laporan lagi ni, bos yang buat..
kekekkee..
maunya kena sepak aku ngn bos..
ptg smlm nmpk bos masa dia nk balik..
tgk muka dia pun lesu..
tgh dia jln, mcm dia dok pikiaq apa ntah dlm kepala dia..
pastu aku teguq..
skali bos soh masuk miting jumaat ni...
huwaaa..mcm nyesal ja pi teguq..kakakakaa
ampeh punya anak buah kan..
bos aku dok risau psal sistem baru tu..
tapi aku pun lagi2 la risau psl sistem baru tu n sistem aku jaga ni..
sebab aku kan kuli..
apa2 jadik pun, aku jugak la kena pulun wat spec bagai ni..
*
*
*
asik merungut ja aku ni..
hah..lega sikit aku dh mencurahkan kerisauan aku kat blog neh..
jom sambung wat kejaaaa..
keja
keja
keja
keja

7 comments:

  1. sistem maklumat rawatan perubatan.. byk report2 kat spital. huwaaaaaaa.mcm nk resign.. hahahaa

    ReplyDelete
  2. sabar2. kalo berurusan ngan user cm ni la. diorang pon x tau ape yg diorang nk. pastu kite lg la x tau pape. haha.

    ReplyDelete
  3. tu la sal.. dok private, gedik nk masuk gomen, dh masuk gomen..macam nk balik ke private...hahahaha.. jpa taww..mati aku..

    ReplyDelete
  4. aku ni bile la nk masuk gomen, tiap2 taun isi borang spa, x pernah kena panggil intibiu, harap laki je keje spa, tapi x leh nk wat ape, dh sume pakai sistem berkomputer.

    ReplyDelete
  5. la..husband hang keja spa ka.. kawan aku aritu g serang spa, sbb tak penah kena panggey interbiu..lepas tu truih dpt interbiu..nasib dia baik, alhamdulillah dapat dh keja kat kelantan sana. kadang2 ikut naseb gak wei. aku pun 2 kali gak la mencoba..huhu

    ReplyDelete
  6. mana leh serang2. Kena call taya leklok. sume pakai sistem. kalo diorang dh filter by programme study, cgpa. nak buat lagu mana. kalo diorang setkan cgpa 3.5 ke atas mmg aku x dpt la.

    ReplyDelete

.