Tuesday, May 4, 2010

selasa...

dah pukul 5.52 petang dh ni. husband aku tak sampai lagi. harini tak buat n3 apa pun for this blog.
bukan apa..pagi2 tadi dari umah aku gerak pi myloca cyberjaya. tu pun husband aku yang tlg hantaq n siap p teman sampai kt atas. thanks dear..huhu.. ni la jadiknya kalo tak reti drive n tak berani nk mendrive. aku p meng reboot server tu. dh setel balik opis, 9.30 pagi kena p miting kick off project baru. miting sampai kol 1 pm. adoila..naik migrain gakla aku dok pikiaq2 psal system baru tu. bukan migrain sbb apa, sbb nnt input sistem baru tu, dtgnya dr sistem yg tgh aku handle skrg ni.. dlm kepala ligat dok memikiaq mcm2.. ya allah..mudahkanla segala tugas2 aku kat cni.
ameen..
dh setel miting..elok2 pukul satu, rehat sat, melepak bersama my geng..hehehe.. cikyam, fara n pokcik zul. release la sket kepala otak aku ni.bergelak ketawa bagai. betul la..ketawa itu penawar duka..
lepas lunch hour tu, aku dok setel siapkan requirement utk modul report..gila susah .. jenuhla programmer2 aku nk buat.. tapi nk wat camner kan... bukan salah ibu mengandung..
usaha tangga kejayaan..

ha.. lupa plak, ptg smlm aku bawak asiff g klinik, p kompem ruam2 kat leher dia tu apamenda.
mmg sah BUKAN chickenpox.. alhamdulillah lega..
tapi ruam2 tu mcm dh melecet..so the doctor tukar bg cream lain.
kesian my baby montek tu.. tapi mama tatau nk buat mcm mana lagi la sayang..huhuh.. kesian dia..
mmg asiff ni sgt baik, tak teriak n meragam pun. kalo teriak pun sbb lapaq susu. hopefully..cepat la lega ruam2 tu. doktor ckp ruam tu sebab panas, so kena halakan kipas kat asiff la. jgn kasik dia berpeluh. doktor ckp, kalo chicken pox, bijik2 tu naek kat muka dulu. tapi muka dia licin bagai telur dikupas lagi.. hahahaha...
pastu smlm kan..aku tak sapukan ubt doktor kasik pun, tapi aku letakkan calamine losyen.. hasilnya..amat bagus sekali.. harap2 berkesan la.. melalui pembacaan aku, kalo naek ruam2 gitu, bubuh calamine losyen tu..lagipun mak mertua aku pun suggest soh bubuh yg tu. so what to say kan.. mak mertua aku dh jadik mcm doktor pulak kan..kakakakaa..
kali ni aku tak roger mak aku pun bgtau psl asiff, bukan apa, takmo dia risau. dah la dia pun tak sihat. tapi mak pun mcm dh beransur pulih, cuma problem jantung pulak dah...huuu.. mcam2 sakit la dalam donia ini.. aku dh kehilangan 2 org abang.. so aku mcm sedikit trauma kalo bab2 sakit ni.. sbb asal sakit skit..mesti bawak maut..harap2 umur mak aku panjang..sampai aku jadik kaya..heeeee..ameennn...
byk merepek kan aku ptg ni.. nk wat camner..tggu husband punya pasai mai amik.. mana tak sampai2 lagi ni. ala baru 6.06ptg..lambat lagiii...
huuuuuuuuuu... bila la duwwet nk jatuh dr langit ni?? nk p beli keta wish sebijik.

No comments:

Post a Comment

.