Monday, March 25, 2013

hari gaji

as-salam.. dan alhamdulillah...

hari ni hari gaji untuk penjawat awam..ada jugak kot swasta pun yang gajinya hari ni..

maybank2u pun mulalah selow tahap dewa dewi...
jadik..untuk aku yang nak bayar segala hutang piutang ni, kenalah tunggu malam hari..
malam hari pulak kena lah berebut dengan asiff sebab dia pun berebut nak pakai laptop
nak tengon ultraman menari gangnam style..kahkahkah..
aku pun nak gelak kalo tengok youtube ultraman banyak2 ekor tu 
dok menari gangnam style..
macam2 laaa sekarang ni...budak2 sekarang dah pandai youtube..
mamanya dulu seusia 3 tahun mana reti apa pun..bak kata mak dan ayah aku
aku ni asik keriauuu (teriak a.k.a menangis) ...
abang rie aku cakap, masuk ja kol 10 malam, 
start laa radio bunyi...maksudnyaaa aku akan keriauu
penah ayah aku letak luar rumah malam2 tu kejapp..
kami dulu umah dalam kebun getah..bayangkan binatang apa yang melintas!!!!
sila teka dan jawab sendiri diam2..
kalo sekarang letak anak kat luar umah, maunya kena tangkap polis..hahahhaa..
berani kah?? silap2 kena culik anak tu nanti..

so kalau aku dok bebel2 pasal anak2 aku kat mak ayah aku,
 mesti depa akan ulang cerita tu..
dekat kawan2 aku pun diorang cerita..hahahaha..malu aihhh...

dan perangai suka keriau itu berlarutan sehingga masuk sekolah..
masuk sekolah asrama..homesick..aku tuang balik..
masuk matrik pun keriau kejap..masuk U pun..
namun akhirnya tamat belajar..
dah kawen pun sikit2 nak mengalirkan air mata...hishhh...
tapi dengan mengalirkan air mata, 
kita dapat hilangkan segala perasaan gundah gulana..
kan?!?!
jangan bergantung harap pada manusia..tetapi berharaplah dan memintalah pada Allah SWT
yang maha mengetahui segalanya...

okey mari kita buat kerja...
selamat mendapat gaji dan belanjalah secara berhemahh...

14 comments:

  1. keturuuƱ drp mak rupanya. Haha... kak arrakn ada fb....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakakakaka...
      tu la dulu2 selalu gak dok tgk fb dia..lani jarang2 buka dah

      Delete
  2. betul betul..menangis je time rasa nak nangis sebab ia melegakan perasaan..

    tu yg ko penah nangis dalam lab komputer dulu kan..haaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..boleh cuci mata sekali dengana air mata.. ya la tu nangis dalam lab kununnyaa...merepekk..wakakakaa

      Delete
  3. Betul la Linda... hari ni Maybank2u sgt slow sampaikan I punya supplier terpaksa tanggguhkan pengeposan brg sbb x dpt detect duit yg I dah bank in... sabor je la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la MM, penguna ramai, sampai "selow" sangat

      Delete
  4. hihihi hati tisu la ni yer... saya pun sama. "poyok" kata orang, suka teriok aka nangis. orang pandang tak marah pun nak nangis. dulu la masa kecik hhihihi.
    Sleamat bergaji ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nastyna, betul hati tisu..ada member cakap "cengeng"..kekekekee

      Delete
  5. sy pun suka bayar segala jenis bil guna Maybank2U je..malas nak keluar ke bank..hehe
    biasa lah lin, bila dah bergelar ibu ni hati jadi lebih sensitif kan? hal kecik pun kekadang boleh meleleh ayaq mata (sy ler tu!) hehe:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atie, bayar online, senang..jimat minyak kereta..kekeke..
      betul la bila dah jadi ibu ni lebih sensitipp...huwaaa

      Delete
    2. tu lah kan..jimat semua benda bila bayar guna Maybank2U..hehe..
      hati wanita lembut.. tu yg sensitif...:(

      Delete
  6. air mata kan sahabat karib wanita.. ekekeke

    ReplyDelete
  7. emak akakpun selalu ulang2 kisah akak kecik2 aisyh malu weh...
    selamat berbelanja secara berhemah...

    ReplyDelete

.