Monday, May 13, 2013

Anak terunaku Asiff...

assalam dan selamat pagi...awal harini aku masuk opis..
tapi rasanya tetiap masa awal jaaa...aku masuk kol 8, tp sebelum 7.30 dah terpacat dalam opis..

jumaat lepas aku balik kampung..nasib baik bengkel tu abis ngam2 dekat kol 12...huuuuuuu...
kalo memang sambung sampai petang alamatnya memang aku amek halfday laa...
kisahnya mak aku sakit...
walaupun ari khamis tu dah leh kuar wad, tapi ayah aku cakap tetap keadaannya macam tu gakk...
aduhaiii..walaupun baru ja balik dari kampung, mengundi aritu, hati ni tetap tak sedap...

so aku call husband aku, cakap jom balik kampung, mak sakit...
husband aku amek halfday jumaat petang tu..dalam kol 3 kami bertolak balik perlis...
masing2 diam ja dalam perjalanan...

sampai umah dalam kol 11 lebih, sebab berenti penang makan pastu amek adik aku..
tengok mak aku nampak dia sangat letih...pastu dia cakap dia panas...rasa badan tak panas..
esok paginya sabtu, kami bawak ke kmc..masuk wad aritu kat hospital kangar..
pastu doktor kmc cakap mungkin kuman kat paru2 tak betul2 abis..so dia bagi antibiotik..
lepas balik kmc,tengah2 dok kalot dengan mak aku...
Asiff dok main bola dengan cousin dia umur 5 tahun..
husband pulak tengah cakap tepon dengan kawan dia..tetiba aku dengar budak nangis..
pastu husband aku angkat asiff, muka dah berdarah abis..
huwaaaaaaa...
aku apalagi, macam nak pengsan..
husband aku bawak masuk bilik air cuci..aku kalot amik ais baru...
aku tak nampak lagi apa puncanya...yang nampak darah jaa banyak..
lepas tu husband aku cakap jom p spital kelam kelibut aku pegang ais letak kat dahi asiff..
tengok2 ya rabbi, luas sungguh luka...
uwaaaaaaaaaa...aku naik nak pening dan pitam..
dukung asiff masuk kereta, asiff nangis tak brenti laaa...
aku rasa kalo lama sikit aku dok berdiri memang aku pengsan dahh...
dalam hati ni dok baca macam2 doaaa...
huhuhu...
dari umah aku ke hospital dalam 30 minit..
klinik berdekatan dalam 15 minit, pi satu klinik, diorang cakap diiorang takdak jarum kecik,
lagipun luka dalam kena bawak pi spital..
aku kalo bleh mmg takmo bawak pi spital besar...huwaaaaa...korang paham2 laa kannnn..
macam2 cerita, jahit mentah2 ja laaa...
pastu ada satu choice agi pi klinik menon...klinik tu macam high techno cket..
tapi diorang pun cakap takleh buat, sebab luka besar..aku lagi susah hati..
so takdak choice...bawak pi hospital besar kangar tu laaaaaaaa
dari kol 12.45, kol 2 baru start menjahit... hanya Allah yang tahu...
tapi anak teruna aku memang hero lah...nangis kejap jaaa...
sampai spital sempat lagi dok buat aksi hero diaaa...

tapi time menjahit tu dia nangis...orang tutup mata..
mulut dia dok nangis "nak tengok abah..nak tengok abah"...
aku dah start mengalirkan air mata..
pastu sempat lagi aku sound doktor...tak bubuh ubat bius ka??
wakakakaka...saheh doktor tu bengang,
tapi aku dengar dia cakap dah 3 jarum kasi ubat bius..
betullah tu, husband aku ada masa awal2 diorang start nak jahit..masa tu aku g amek ubat dulu..

nanti aku upload gambaq...tapi alhamdulillah dia cergas kembali..16 hb ni kena pi bukak jahitan..

mak aku pulak...ahad tengah hari kemarin kami bertolak balik putrajaya,
dalam kol 5 petang mak aku start jadi letih..bawak pi kmc lagi..
kena tahan..doktor suspect ada kuman lagi kat paru2, dan doktor check kot ad kuman lain..
huwaaaaaaa...aku pulak kol 830 malam sampai umah kat putrajaya...
tak leh tidoq semalam oii..adoii risau nyaaa hati...
ni adik aku la dok tunggu mak...huhuhu...

dah la tu..ada satu lagi benda penting yang menjadik masalah dalam kepala aku ni...
sesungguhnyaaa banyak dugaan aku tahun ni...
semoga allah swt kuatkan hati aku....semoga mak aku dipanjangkan umur..aminnnn


4 comments:

  1. Linda, doa banyak2..tu mak kat KMC ka.. insyaallah jangan risau na.. mona dl lagi haru, p hosp knerang, dia kata angin..aku dok la telan ubat angin, last2 masuk hari kedua.. sesak nafas.. sampai nyawa sekat,.. takdan subuh abah bawa p kmc, doc tengok mata ngan tapak tangan ja.. dia kata something to do with internal organ.. tau apa.. hempedu ada batu ok.. dah la sampai kuman dalam darah semua.. kalau dok bajet angin ja,..aku rasa.. hurm...

    Doa banyak2 insyaallah mak sihat nanti, bagi dia masa rehat na...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Mona... mmg kami hangin gila kat spital kangaq tu... buleh pulak p bagi discaj orang yang tak lega lagi... buang masa jaaa dok 2 3 malam...huhuhu...

      menakotkan betoi kes hampa tu..buleh depa tak detect awai2 hempedu ada batuuu..lebih kurang kes abang kami aritu, sakit perut lepas raya..depa kata angin.sbb banyak makan.last2 tak tahan dok sakit tak lega, p kmc, rupanya batu karang...

      Delete
  2. Replies
    1. tu laa...kita ni jadi bahan ujikaji jaaa...haihhh

      Delete

.