Wednesday, July 16, 2014

Salam 18 Ramadhan

As-salam...
selamat berpuasa..

sungguh tak sabaq nak tunggu jumaat minggu depan... sabtu sesudah subuh kami akan bernagkat balik kampung..
tak sabaqnyaaa..
mak aku pun dok mengira hari ja nanti kami nak balik..
hari2 tepon, mak aku mesti bagitau lagi brapa hari..
mak dengan anak sama ja.....
nasib baik umah mak aku dengan mertua 20 minit ja..
kalau dak, ada jugak yang berendam ayaq mata...

macam mana, dah shopping raya ka???
orang kerja gomen kemarin a.k.a semalam 
dah dapat bonus 500...
hahahhaa..tak dan lama duit tu dalam akaun...

kemarin, lepas sahur, kemas dapoq..
pastu kol 8 pagi suamiku yang rajin itu dah pi pasar...
kain baju pun dah habis disidainya...
kalau ada anugerah suami rajin...laki aku boleh tercalon..
hahahhaaa..
agaknya kesian tengok bini dia nak tunduk pun payah..
perut besaq tak nampak kaki dahh..

laki aku balik pasar beli daging and ketam, sayur2 bagai...
pastu tengok ada buah rambutann..
waaaaaaaaaaaaaaaa...

apalagi...basuh daging and ketam clear2,
 simpan dalam peti aiss..
mata dok tenung rambutan jaa..sabaqqq ja laaah..
ketam dok plan petang tu nak buat cili crab 
yang bubuh teloq dalam kuahnya tuu..
macam dalam rancangan jalan2 cari makan tu..
kikikiki..

okey lepas tu bersiap nak pi shoppink...
yeaaaa........
tetiba phone bunyi, 
klinik suh gi amik keputusan ujian mgtt tu..
haihh...berdebaq...tapi tak pi amik lagi la kemarin..

kemarin pi jakel bangi..
mak aiiiiiiiiiii manusiaaaaaaaaaaaaa..
dengan muhammad asiff dok buat excited lebih...
elokla kami kluaq cepat2..
hahaha..tu pun setelah tawaf 2 round la juga usha carpet...
seberang jalan tu ada warta..
kat luar warta tu banyak jugakla booth2 juai baju melayu..
p truih kedai mula2 tu, dapatlah baju melayu untuk suamiku tersayang dan anak teruna kecik tu..
dengan songkok...
melayang 250...kira murah laaa...dari tahun lepas..
baju kaler silver kot..nak kata silver tak silver sangat...
pastu usha tengok jubah..takdok yang menarik..
pastu pi bangi gateway pulak..
memang banyak jubah..
dress pun banyak...
aku test satu dress tu.. eh dress ker, macam 2 pieces...
tapi bajunyer ala2, kuncup kat atas, kembang kat bawah..seriuss cantikk
hamik.. tak celuih..
aku nak amik saiz besaq lagi, laki aku cakap, takyah la..
nanti lepas bersalin takleh pakai dah..
dalam hati aku ni, waaah kompiden laki aku,
 nanti aku kurus balik..hahahaa..
akhirnyaaaaaa..tak belli terusss baju aku and iris..

mamanya letih teramat...
dengan perut asik mengerassss...
rasa ngilu kat bawah tu..
duduk2 kejap, pastu..aku ajak abahnyaa balik..
legaaaaaaa dah masuk dalam ketaaaa...
tala ekon sejuk maximum hala ke muka..hahhahaa..

jadi ..... ekspedisi mencari baju raya mak dan anak dara akan bersambung semula pada hari sabtu ni pulak..
kita pi shah alam la pulak...
tudung raya kali ni macam nak usha yang instant shawl ariani yang ada awning tu..
lawa ja tengok wardina pakai....
takpun, nanti kita beli pareeedah tak brapa nak ori tu..
dah test aritu pakai macam cunnn ja
walaupun pipi aku dah kembang...
semua kembang...huhuhu

sampai ja umah kemarin, lepas mayang zohor..
naik atas, buka ekon sejuk2..
bantai lena...
sedar2 dah 4.30..
lepas asar sambung masakk..sampai kol 7..
bersinsing lengan masak ketam..
kahkahkah..
okeylah..mana2 tau ada juai jubah cantik2, 
yang macam ada kilat2 kat lengan tu bagitau aku..
ala...macam felixia yap pakai masa anugerah apa ntah 
kat astro tu..
kahkahkah..
budget retis la ni..

okeylah bubbyeeeeeeeeeee...


9 comments:

  1. kembang pon takpa linda.. berisi.. hihi...
    mona duit tu dah top up touch n go sesiap.. pastu dok diam2 buat isi minyak balik kampung pulak.. huhu.. tak merasa pon shopping.. uhuk! kesian dak?? hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mona, kami tak topup lagi touch n go bagai tu....duit bonus ni mmg habis ke shopping ja ni....
      takpa hampa ada dah baju rayaa...kami ni baju sebelum ni tak buleh nak pakai..huwaaaaaaa...
      tak sabaq weii nak balik kampungggg ..minggu depannnnnnnnnn

      Delete
  2. Salam Lyn...
    wahhh...rajin nya en suami menolong.. beruntung dpt suami ringan tulang ni...hehe... shopping sakan naa..hehe... tak sabaq nak balik kg lerr tu... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslam atie..shoppink sakan setahun sekali, mmg tak sabaq ni nak balik kg..hihihi

      Delete
    2. singgah lawat mak buyung.. harap sihat naa...

      Delete
  3. linda jubah tgk kat poplook tp klu prot hang besaq payah gak kikiki..kami balik har jumaat mlm..wei nti bole la kita beraya bersama na..jmpa kat perlis hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yana, perut 7 bulan ni kena pi test, takleh online...hahahahaa

      Delete
  4. Kat seksyen 7 shah alam banyak butik jual jubah2... plaza masalam pun ada women of Jannah... sacc mall pun setiap tingkat ada jual baju... meh meh dtg shah alam :-D

    ReplyDelete
  5. tie pon dok hingaq soh bawak p jakel ngan pkns shah alam.. abeh laa... huhu..

    ReplyDelete

.