Wednesday, June 23, 2010

pesanan dari mak aku..

yeahh... akhirnya malam ni aku berjaya tak melelapkan mata aku pukul 9 pm. kalo tak tiap2 mlm, asal bg anak2 tdo, dgn2 mamanya sekali landing terbungkang..kekekkee..
sebbaik cepat2 godek2 lappy hubby aku nih.. hubby aku pun amek kesempatan main game bola dia..adoila.. tua2 pun nk main playstation tu lagii..dulu aku dh sembunyikan dh..hahaha..tp kesian plak kan, dia nk melepaskan tensen diaaa..kekekkee..agaknya bosan tgk bola kot, last2 dia yg main bola..

aku baru lepas kol mak aku di kampung. semalam kol, mak aku p mengurut kaki dia..almaklumla, dalam proses penyembuhan dari strok. pastu taksat mak aku tanya la..mkn mlm kat kedai lagi ka mlm ni??? mcm biasala aku kn.. asek makan kedai ja..tak pun tapau. mak aku pun mula la story  kesah yg dia dgr dr makcik tukang urut tu merangkap ustazah2 untuk berubat kg gakla makcik tu pun. ada pasangan suami isteri ni, anak baru 2, keja dan menetap di KL ( lebey2 kurang aku ja kan...). depa mmg dok makan kat kedai. kebetulan kedai yg slalu diorg mkn tu mmg maju laa...
sekali wife couple tu, terkena santau.. wife dia tu mcm terkena la..org lain nk buat bg kedai tu merudum kot, sekali dia yg terkena. keluar kaca2 dr celah2 liang roma, batuk keluar kaca n darah.. huhuhuhuhu...
gila aku takut dgr crita mak aku tu.. terus esok nk masak kat umah, takpun tapau fast food. takkn ada org nk bomohkan fastfood mcD or KFC kan.. heeeeeeee..


mintak dijauhkan la menda2 gini kann.. kalo bab2 sakit gini payah nk ubat. lagipun anak masih kecik2 lagi dan memerlukan belaian sorg ibu..huhuhu...
insaf la kejap kan aku nih dr mkn kat kedai..
tapi harap2 berpanjangan la keinsafan ini.

tak larat bersin dh ni..selsema dr opis td. time hubby aku kena selsema bersin kerap2 aku slalu sound dia.."ha pi la isap rokok byk2 lagi" kakakkaa... sekali hubby aku balas ayat yg sama kat aku..
hamboi2.. mcm la bini dia smoking.. kuakuakuakua ...

rindunya ke mak ayah aku.. nk balik kg pulak time raya ni ja la.. adoi...lambat lagi, posa pun belumm...
sabaqqqqq ja la kann... uhuhuhu...
ni iris tdoq malam ni peluk pengayak tepung aku.. asal aku amek nk simpan balik, dia terjaga.. apa nk jadik la ngn anak dara betuah tu..
yang si adiknya si asiff tdoq sebelah abahnyer yg tgh kusyuk main game.. haihhh...dh la bising game tu..dia leh lena dgn kusyuknyaaa..

sayang anak2 ku itew...muahhh
















3 comments:

  1. takut gak zaman serba maju sknag ni kan...benda2 mcm tu pun masih ada lg....ye la,hati manusia ni lain2...ada yg baik ada yg tidak...yg x salah dan xde kena mengena pun jd mangsa.....
    sbnarnya my mom pun ada pesan gak..kalau pegi ke satu tempat di perak ni....jgn makan di kedai makan di situ sbb diorg akan selalu buang santau sbb owg kat situ ramai yg teror2 bab santau ni..so certain2 masa diorg kena buang santau ni,lepaskn pada mana2 utk mengelakkn santau makan tuan....hehhe...tp tah la,tu owg tua ckp kan....kita jd owg muda ni kena ikut je la....hehehh

    ReplyDelete
  2. ikut ja la kan pesanan orang2 tuaa neh.. takut la menda2 gitew.harap di jauhi

    ReplyDelete
  3. seriuwww mak dgr pasal santau ini...

    ReplyDelete

.