Friday, January 13, 2012

hari yang ditunggu setiap minggu

tau dah..tetiap ari jumaat mesti aku excited semacam kan..
mestilah kan..esok kan sabtu...2 hari pulak tu cuti..
apo lagiiiiiiiiiiii.... takyah kalot buat keja opis..
tak yah kalot p meeting yang kadang2nya aku tak paham apa satu pun..
i likeeeee...
yang tak berapa nak like nyer..
next week, 5 hari kena pi training kat spital serdang..
training part paling aku menyampah tu..
huhu..dahla teammate terbaekk takdak di sisi..
dia masih di wad.. semalam katanya platlet makin drop..
huhuhu..
insyaallah esok nak pi melawat dia..

okehh..
mulakan hari ni dengan sarapan oat cereal drink dan makan oat cookies..
kekekeke....
dengan harapan, minggu depan ada la penurunan lemak sket..
aku dah buka Buku Saringan Kesihatan dan Pemakanan di bhgn pemakanan KKM..
so setiap hari rabu adalah sesi consultation..

aku risau bukan apa, mak aku dah kena strok, 
dan adik beradik mak aku geng2 mak2 sedara aku, 
semua ada darah tinggi..
maunya tak risau kann...
darah tinggi ni pun keturunan gak..
baik aku berjaga dari sekarang..
muda2 ni pun lemak dah bergumpal sakan dalam badan..apatah lagi 20 tahun..
pitam jap..
huuuuuuuuuuu..

kalo ikut saringan kesihatan ni, untuk mengurangkan percentage Fat Mass aku, 
aku kena turunkan jugak berat badan sebanyak 5.3kg, 
yang mana aku kena dapat berat 48.7kg sahaja..
BMI sekarang okey dah 21.6, cuma lemak tu yang tak tahan...berlebihan..
tak dapat bayang kalu berat aku 48.7kg tu..
berat masa form 5 tu.. 48kg lah dulu..
hahahahaha.. agak mustahillllllllllllllll..tapi aku akan cuba dulu.. 
nampak gayanya takleh lah sedekah kat orang lagik, baju2 zaman bujang dulu..
kebanyakan baju2 kebaya dan kemeja zaman aku bekerja time2 bujang dulu, 
ketat kat dada, kat pinggang and bontot..
kahkahkah.. macam nk pecah kain tu kalau pakai...
semoga baju2 itu memberi motivasi pada aku..

bos penilai pertama dah bagi markah lnpt, dia suh tengok kat hrmis..
tapi aku buka tengok, cari column markah takdak pun..
segan dah nak tanya bos kan..
harap2, markah tahun 2011 meningkat dari tahun 2010
kerana aku ada something nak di buat..
tu pun kalau dengan izin Allah swt..
semoga aku diberkati dan diberi petunjuk..
ameen..

okeh jom..kita mula buat kerjaaaaaaaaaaaaaaa....

p/s- yana, esok pi umah Fiq dak kat PD???


No comments:

Post a Comment

.