Tuesday, December 6, 2011

kejap on kejap off..apa daaaa

apa aku nak komen hari ni..hari ni aku memang semangat..
dari malam semalam, 
sampaikan sambil gosok gigi pagi tadi dok pikiaq mana satu task nak settle dulu..
task aku ni banyak bergantung dengan orang..
sebab tu kena settle cepat2..
lagi2 kalau membabitkan orang nak datang meeting dari jauh..
depa kena book ticket kapal terobang lagi..
kalau nak cancel ker apa ka kena la cepat2 bagitau kann...
dengan keadaan meeting yang
kejap jadik  kejap tak jadik yang peningnya aku urusetia..

nak book tempat, nak book makan..

kalau sekali shot email jemput..lepas 5 minit, bertubi kena jawab panggilan tepon..
samalah kalau cancel pun...

tapi kalau cancel..rata2 macam suka jaaaa..
hahahaha...

kejap2 email jemput..pastu esoknya, email batal pulak..tak pun pospon..
pastu carik balik time lain, tempat lain, 
pastu email pulak panggil serata alam tu mai meeting..



naik serabut kepala otak aku, kalau kat kalendar ni ha..penuh macam2.
setiap tarikh sampai ujung tahun..

sampai ke malam pun ada buat meeting. 
seb baik yang part malam tu aku tak jadik urusetia.. kuang..kuang..kuang....

ada tak cara lain nak kurangkan diadakan mesyuarat neh???  
buat video conference ker.. kat bilik masing2..
jimat makan2..jimat masa nak cari parking kalau mai meeting kat parcel e nie.. 
paham2 la parking kat sini..kalau parking berbayar tu jauh sket nak menapak..
paling penting**jimat duit kerajaan untuk tambang kapal terbang..

hurmmmmmmmmm...

esok aku berkampung kat TM cyberjaya jap.. pusat data.. 
menemankan vendor nak upgrade 3 bijik server sistem aku jaga neh.. hurmmm..

bukan aku buat apa pun.. paling koman jadik saksi depa dok buat kerja.. 
eloklah esok aku amek peluang blajaq2 apa yang patut kan....

aku ni macam teringin nak try buat network pulak..
bukan try buat la..nak belajaq dulu..pastu kalau boleh nak practikkan..
heeeeeeee...

bosan sesangat dah jaga sistem..
kejap requirement neh..kejap2 lain pulak..
tak pernah nak kekal...
ada ja macam-macam yang tak betul.. haih.. 
last2 kena marah and kena tembak dari segenap bahagian sampai hancur..
payah la kalo dapat aku yang tak pandai ni..
agaknya expectation diorang ni tinggi mengunung setinggi eifel tower gamaknya..
mintak2 tahun depan, sapa2 yang pandai sistem tu, 
boleh la kot angkat2 tangan mai masuk group development..
tapi jangan la jaga sistem yang vendor buat..
try buat yang inhouse..
tanak la asik tuding jari ke orang2 development lagi..
try masuk dulu and adapt with the real situation here..
not easy as what u predict...too complicated..
political is everywhere...

huang..huang...huang...huanggggg...





No comments:

Post a Comment

.