Friday, February 3, 2012

my bad day again???

pagi tadi...
pakai elok dah jubah.. jubah kesayangan aku nan satu itu...
hari ni last day aku bagi training..macam happy semacam kan..
walaupun banyak gilos OR..nama training..tapi OR yang kluar..memang mengong kan!!!
okeh..pagi2 tadi, siap pakai jubah..pastu nampak macam ada kedut kedut.. 
lantas diriku p dekat iron board, idupkan iron and truih iron baju itu..tiba2..berasap...
koyakkkkkkkkkkkkkk...terbakar sudah itu jubah nan satu aku itu...
huwaaaaaaaaa...masa tu dah 7.15 pagi yer..
so pakai ja lah baju lain.. dalam hati frust sesangat neh... huhuhuhu...
dah la frust..truih pikiaq yang bukan2..
haruih something wrong somewhere nanti training aku..
huhu..
dah tu... dah kluar dari rumah..dah gerak sekerat jalan..
boleh pulak aku was-was...plug iron tu aku dah cabut belom????
arghh..aku benci betoi dalam kepala otak dan hati aku yang was2 tak ketahwan hala tu...
patah balik la ke rumah pulak..jauh jugak patah balik..huhuhu...
husband masuk check.. rupa rupanya memang aku dah cabut..
macam hapa jaa..
truih husband aku cakap aku banyak makan semut..
huhuhu..makan semut ker??? rasanya tak.. 
aku rasa fikiran aku sangat serabut..
ntah la..hanya aku saja yang tahu...

training???
alhamdulillah jam 11.45 gitu dah settle..
salam2 dengan anak murid semua..
wish diorang selamat sampai ke destinasi masing2,
dan guna sistem aku baik2..
huhuhu.. itu aja pesanan aku yang macam pesanan cikgu tak siap ni...
cuba untuk berlagak tabah..
dari first day lagi aku cuba berlagak tabah..
walaupun semalam tengah training network down.. hurmm..no komen lah kan...
so macam kena tembak lah dengan soalan pelbagai dari anak murid..
macam mana untuk perluasan, sedangkan di ibu pejabat sendiri network tak stabil..
macam mana dengan facility di sabah dan sarawak yang serba kekurangan itu??
aku kah yang harus selesaikan isu high level macam tu??
allah itu maha mengetahui..
alhamdulillah..kali ni memang aku tabah setabah tabahnya..
walaupun, perasaan aku memang dah down bersama downnya network itu...
tiada lagi tangisan macam sebelum sebelum ini..
syukur alhamdulillah...
terima kasih kepada yang memberi kata-kata semangat..huhuhu..
aku harus bergerak ke hadapan..
bersama impian aku nan satu ini..impian?? sebanarnya itu bukan impian aku..
tapi kalau dah asik terhimpit begini, sesiapa pun akan bertindak macam aku..
kadang2 dalam hidup ni memang kena ada perasaan nekad..
daripada perasaan nekad, barulah akan tergerak dengan perbuatan..
contoh borang sudah ada...jutaan terima kasih kepada yang memberi..
hanya allah sahaja dapat membalasnya..
semoga allah swt merestui aku...
insyaallah...
masih nak fikir2 lagi ker???
ntahlah...lagi fikir, lagi serabut...
tapi aku ada dapat satu offer, offer yang pada aku agak bagus..
tapi ntahlah.. environment masih sama..
berbelah bahagi..

esok jom pi habiskan duit!!!!!!!!!!!
macam duit banyak sangat
aku nak pi pusing2 kota release tension aku..
leganyaaaaaaaaa training perluasan dah abisssssssssssssssssssssssssssssss...
arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...
esok cuti...cuti banyak hari sampai 4 hari...
bestnyaaaaaaaaaaaaaaaaaa


4 comments:

  1. kes lupa nak tutup plak iron cik ina dah alami, sanggup tu cik ina patah balik, masa tu train baru lalu. mencikkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak ina, memang lupa abis kan..kang kalau tak patah balik, kalo memang betoi2 lupa, terbakar rumah..tu yang memang kena patah balik..huwaaa

      Delete
  2. huhu, sabaq...

    aku lak, beriya plan nk g either bukit tinggi or cameron, sekali husband aku xcident lak. mmg la bleh drive tp aku xsampai hati la kan, nak paksa dia drive jauh. even aku bleh drive kan, xde nye aku nak drive. so nak taknak aku melanguk kat rumah je lah. sabar je lah.

    then, motor husband aku tak leh pakai dah, sedeynya, terus tersengang aku ngn laki aku , nak kena beli motor baruuu ker???? ;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hany, Zuki camna weh, dah kerje ker? motor takleh pakai takper, asalkan zuki sihat walfiat..
      hurmm..motor fendy baru ja jual, kalo tak boley ja korang pakai sementara waktu..
      lepas ni ko tak yah kasik dia naik moto, naik kereta ja..

      aku cuti ni pun tak pi mana2, lepak tidoq bangun kat umah ja..

      Delete

.