Thursday, May 22, 2014

Ustaz Don

As-Salam..

Selamat hari khamis dan selamat dapat gaji 
untuk penjawat-penjawat awam di Malaysia..
gaji bulan Mei 2014 dah masuk noo...alhamdulillah...

kemarin hari rabu, dapat la tengok dan dengar
 ceramah Ustaz Don secara dekat...
alhamdulillah..berkesempatan...

Ustaz Don dijemput mai bagi ceramah kat opis aku...
penuh la dewan kat bawah tu..siap pasang tikar lagi..
malu-malu Ustaz Don ni..
ada member2 aku bergambar...kakakakaka..
punya la minat...
hampa minat Ustaz Don ka minat ceramah dia?
keperibadian Ustaz Don ni 
nampak dia jenis yang suka buat lawak.
best ja ceramah dia pasal Al-Quran.
Ustaz Don pesan, semasa hidup ni...

kita rebutlah apa saja amal kebaikan yang boleh kita buat..
salah satunya sedekah dan wakaf..
nak kata suruh p masjid 24 jam, 
kita kerja lagi, family lagi..
so buatlah yang mana kita buleh dengan sebaik-baiknya..
baca Al-Quran tu hari2.. walaupun sikit..
orang yang baca Al-Quran ni payah nak nyanyuk 
bila tua nanti...
in shaa allah..
mungkin tempoh masa kita mati duduk dalam kubur nanti lagi lama dari umur kita hidup ni,
sementara nak tunggu kiamat..

jadi,
 apa yang buleh temankan kita nanti masa dalam kubur?
insafff aku...

aku ni selalu sibuk dengan macam2 hal duniawi..
kalau petang2 nak senja tu 
sibuk tengok cerita kol 7 kat tv3..
huwaaaaaa...
petang kemarin terjebak pulak dah..
walaupun cerita tu macam bangang2...
ada pulak, dah kena tinggai kat RnR tu, buleh teriak sat, pastu pi lena kat surau..
awatla tak pi cari orang, mintak pinjam tepon sat...
tepon la ayah dia kat kampung tu..
eee..geram sakit hati tengok cerita tu..kakakakakaa
malam ni, takmau terjebak dah..aminnnnnn..
gambaq kawan2 amik..aku sharekan..


gambaq kawan2 amik..aku sharekan..

okey..

hari ni punya cerita,
tadi pi amik Iris, teruih hantaq transit Bondamama..
lepas tu balik opis,
 singgah jualan karavan jpa kat opis aku ni..
perghhh...memang teringin macam2..
mula2 pi beli lemang dengan rendang daging rm20 hinggit.
pastu pi beli kueyteow kerang goreng panas2 rm 3 hinggit
pastu beli laksa sebungkuih rm3.50
last skali beli ayaq nyoq sejuk2 bekas besaq rm1.80
total adalah rm28.30

naik opis, mula2 makan kueyteow panas2 ,
pastu laksa pulak...
gila sedapppp..

sabtu ni dah la ada checkup perut..
kueyteow tu walaupun tengok goreng bodo2 gitu ja pun sedap..
apatah lagi laksa...sedappp sehingga menjilat mangkuk..
kahkahkahkah



alhamdulillah...rezeki hari gaji ni...
balik nanti kita singgah lagi beli bahan2 nak masak pulok.

12 comments:

  1. Thanks Linda atas perkongsian ttg apa yg dah didpt dari Ustaz Don tu.
    Naik insaf I mendengarnya..
    Betullah.... ngaji kena hari2... surah Al-Mulk tu mmg kena baca sebelum tido buat peneman kita dlm kubur... tp kengkadang ngantuk yg amat tros zzzz... haha.

    ReplyDelete
  2. Sharing is caring..kikiki...surah al Mulk tu dulu masa kat kolej matrikulasi, tiap2 malam dipasang dan dibaca satu kolej sebelum masing2 tido...bila dah berkeluarga ni, selalu dilupakan..huwaaa...

    ReplyDelete
  3. Salam Jumaat Lin..
    wahh! bagus nya Ustaz Don DIJEMPUT bagi ceramah...teringin gak nak mendengar... mesti lah beliau ramai peminat... hehe..:)

    ReplyDelete
  4. ang tak tau aku tiap petang jadi pengkritik tegar drama melayu kt FB.haaa

    memang rasa bebai sangat kan kita la ni..fb bukak hari2..henfon bukak hari2..app quran dalam tu jenguk pun tidak..padahal dah ada kemudahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah wei, yang bab2 akhirat tu lambat ja nak gerak tangan2 ni..tapi bab tengok drama tv, fb bagai laju jaaaa dihujung jari..huhuhu..
      muhasabah diri..

      Delete
  5. amboii linda..ko punye melantak xhengat dunia..lunch je dh 30hengget. dh telan kuew teow tambah lg laksa...adoisshhh..pitammm! huahuahuahuahua..

    tang citer kul 7 tue..mmg bangang sungguh minah tue..nama je pelajar kolej, tp bende macam tue pun xreti pikir. memang menyampah. cam redhaaa je ko kn tinggai kt rnr tu..rs nk hantuk je pala dia kt tiang. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkahkah..sebab tu berat jadi 70kilo ni...
      tak menahan selera...

      aku malas nak layan cerita kat tv tu dah..sebab aku dah pulun baca novel tu online..takder la sakit hati tahap dewa..huwaaaaaa..

      Delete
  6. hang ka ank hang yg mkn ni? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak aku la ni nak makan..hahahaha..
      ayat selamat cover diri..

      Delete
  7. Suka dengar ceramah tak kira mana2 ustaz sebab nak muhasabah diri kan... gaya ustaz duduk tu pun dah nampak dia agak pemalu hihi...

    ReplyDelete
  8. Nrl pun suka jugak dgr ceramah ustaz don ni, lagi satu ranscangan 30minit bersama ustaz Don tu...
    Tu diaaa, makan x hingattt... xpe2, makan 2 orang biasalah kan... hehe ;D

    ReplyDelete

.