Tuesday, December 24, 2013

aktiviti hari isnin kemarin...

as-salam dan selamat pagi..
pagi2 di putrajaya hari selasa arini hujan lebat.. 
dari pukul 5 pagi tadi kot..
aku masih bercuti...anak2 pulak tengah tidoq nyenyak..
seronok sungguh depa kalau mama nya cuti..
aku pun seronok jugak wei...
berangan nak jadi surirumah..kekekeke..
dalam mimpi jo lahh..

okeylah nak update aktiviti kemarin..
orang utara panggey hari sebelum hari ni kemarin tau..
bukan semalam..lain dari kamus dewan naaa, dan lain dari orang2 selatan kot..

takpalah.. pokoknya hari isnin...kemarin a.k.a semalam..

sebenaqnya aku dapat redeem voucher dari parkson..
alah 50 rengget jaa..
sebab close teruih kad kredit..
ada la kot point2 tang mana2 boleh redeem..
lega..bahagia hidup ini bila dah
 terminate kad kredit...
orang macam aku ni takleh ada kad kredit..
nanti asik nak membeli ja..tu pun sebelum ni aku gunting terus kad kredit tu dan dah kikis abis
 no 3 digit belakang kat tu..
bukan apa, kalau jenis pakai kad kredit secara berhemah takpa..masalahnya aku tak berhemah..
setelah puas baca buku2 kewangan..cari info..dan amalkan
akhirnya...takmau pakai dah kad kredit..
terasa dunia ini ana yang punya bila segala utang piutang telah kuselesaikan...alhamdulillah...
ada lagi utang kereta tak selesai....yang tu nanti2..kalau buleh nak setelkan jugak...tapi mustahhhhil lah pulak..
dah la baru setahun pakai..akan ku usahakan..

okey2.. kisahnya...kemarin, lepas budak2 ni bangkit tidoq...aku bagitau la nak pi alamanda..
wah2...dan2...muhammad asiff cakap, dia tanak beli mainan, dia nak main mainan jaa..
semacam lah dengan kakak..kahkahkah..semua itu lakonan semata-mata..

sampai ja alamanda...kami p parkson..aku ni alang2 dapat voucher tu, nak pi redeem 
blusher farmasi yang biji2 bulat tu..
okeylah tengok harga pun 49 hengget,, ha rembat ja lahh pakai voucher tu..
selesai...
lepas tu, mulalah anak2 aku buat aksi kat dalam tu.. 
merap (buat perangai) nak beli pensil warna..
padahal kat umah ni berlonggok-longgok dah pensil warna..
pastu asiff pun buat rambang mata nak beli ultraman diaa..
siap ajak pi kedai superhero nak beli baju superman lah bagai pulak....kalau baju tu 20 ringgit takpala jugak..
ni baju tu 300 lebih weii..baju superhero ada kain terbang tu..haa nanti kita balik beli kat padang besaq na..kompem..
hurmmm..
nasib baik akhirnya berjaya memujuk jugak..
tapi aku tau..depa merajuk la sat...
aku janji arini nak bawak pi jusco, 
nak beli kasut sekolah iris...
tak beli2 lagi weii.. aritu nampak ada buat sale back to school bagai kat jusco tu..
tapi hari tu, tak buleh nak p beli sebab anak teruna sorang tu  buat perangai..
jadi harap2 hari ni adalah lagi sale tu.. 
membeli di saat akhir..
28 hb ni sabtu ni, iris ada orientasi kat sekolah.. 
ingatkan budak2 pra pakai kasut hitam..

tapi tanya Rita, dia cakap kasut putih..kekekeke..
dengan stoking sekali lah kan kena beli..
tiba2 macam terpikiaq, beg sekolah, bekas pensel, pensel2 semua tak beli2 lagi..haaaaaaaaaaaaa....
memang last minit dah ni..
seb baik baju uniform dah order awai2 kat sekolah.

pastu kena amik gambaq passport iris la jugak..
sebab sekolah nak..
okeylah hari ni kita persetel semua benda..
esok boleh lalalala kat umah ja...

kemarin lepas balik dari alamanda, 
dok ajak budak2 tu kemas bilik mainan depa..
kahkahkah..semak samun sungguh..

okeylah layankan gambaq kat bawah ni..










alhamdulillah..laptop aku dah dibaiki..
kalo dak, skrin kat tengah2 tu pecah..
hurmm melayang 300 oii tukaq skrin tuh...
moral of the story jangan letak laptop kat lantai..
atas tilam pun bahaya.. 
tapi elok ja anak2 aku letak atas tilam..adoiii


6 comments:

  1. hang beli kain soh tie jahit baju superman asif... nak ultraman pon boleh.. kih3..

    ReplyDelete
  2. uiks! seronok bila salah satu hutang tu dah selesai..ringan je rasa kan lyn..bestnya..atie ni kad kredit kawal juga penggunaan tapi bila ada SALE tu pandai plak nak swap2...hahaha
    lepas ni itu laptop kena sembunyi lah... jauh dr anak2...haha..mahal oo nak baiki tu..kihkih...melayang lagi $$$...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah atie, linda ni jenis boros..tu yang takleh pakai kad apa pun..
      huwaa.. ni lega sungguh rasanya.. lepas ada sale apa pun kita duduk umah sengap2 hahaha...

      laptop ni mmg kena cari port sembunyi yg tersembunyi..ada ja yang jumpa..

      Delete
  3. Waahh. Tahniah kerana berjaya membatalkan kad kredit anda. Spesis sama dgn kak liza. tak leh ada kad kredit. Heheh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak liza, akhirnyaaaa...tu pun husband yang tolong bersama dengan leteran yang panjang siang malam.....uwaaa...tahan telinga ja..
      kalo dak taktaulah bila nak habis...

      Delete
  4. Pacat...superbbb bertoi cadangan tu weiii..hahaha..
    nanti aku beli kain..
    wei ni ada 3pasang kain nk tempah kat Tie, yg aritu tak bayaq lagi ingat tau..hahaha..
    nanti tunggu bulan depan, bagi aku kuruih sikit aku p tempah baju..

    ReplyDelete

.