Monday, December 16, 2013

hujung minggu...

kejap2 isnin, kejap2 jumaat...
hidup perlu diteruskan..
cewah ayat macam putuih cinta...kahkahkah...

takdaklah...
biasalah kan hari isnin aku mulalah weng2 otak..
sebab sabtu ahad enjoy sakan...
isnin datang lagi, hari rabu ni aku outstation ...
p seremban ja pun..
sampai ari jumaat.. pastu next weeknya minggu krismas tu aku bercuti sepanjang minggu...
yeaaaaaaa...

okey, ni nak update pasal kejadian2 di hari minggu...
kejadian2 yang menyeronokkan...best...memang fully utilised lah ujung minggu aritu..

dimulakan dengan sabtu...
hari sabtu p majlis pertunangan ex-team mate aku kat kkm dulu..ke Langat lah kami...
selamat bertunang henni...sungguh berseri-seri okay..
 tema hijau..
sipi2 ja aku nak pakai baju ijau aku...
selamat baju tu kancing kat pinggang macam nak lucut.
kalo idak, nanti kompius pulak bakal mak mertua henni nak sarung cincin kang..
kahkahkahkah..porahhh perasan...melawak pagi2 ni..

bakal pengantin tak lama lagi akan mendirikan rumah tangga, nanti mesti dia buzy abis nak buat persiapan dalam masa terdekat..
apa2 pun, time2 darah manis ni, kena banyakkan bersabar..
dan semoga semuanya dipermudahkan ya henni..

hari sabtu tu bertolak kol 10.30 pagi dari umah..
cikyu mai amik...
wah merasa naik keta baru lah aku...hehehehee...
pirst taim naik almiera...luas...

lepas tu amik cikyam kat kajang, 
pastu teruslah kami ke Langat..
perjalanan agak perlahan sebab jalan kat langat2 tu buleh tahan jem gak la wei..
siap ada MRT dalam pembinaan...
tapi akhirnya sampai kat umah henni yang cantik tuuu...
kami takut kalau silap umah..wakakakaka...


bakal pengantin yang sangat lemah lembut...tahniah henni....teringat sesi 'pillow talk'
 kita masa outstation dulu.....take care dear...

aku dan cikyam...

cikyu dan cikyam yang manis2 pavlova...

posing dari anak2 dara berdua ni..hahahaha...single and available lagi neh...

okey, setel majlis pertunangan, aku suh cikyu hantaq aku p umah kat semenyih,
sebab husband aku dengan anak2, dok tengok kontraktor pasang kipas dengan lampu..
dah bertahun oiiii baru nak pasang..
 biasalah faktor2 ekonomi..
so kali ni kami nak sudahkan semuanyaaa...
in shaa allah..moga dipermudahkanNYA

dah sampai sana, lampu kipas bawah dah siap pasang...
syoknyaaa perasaan ini..
alhamdulillah senang berkira dengan cina tu..
total pasang lampu bagai2 tu dengan kipas atas bawah
 620 hengget, 
20 hengget sebab cina tu tukaq bulb lampu  bawah sebijik, pecah dalam kotak..
memang recommended sangat lah cina ni,
kontraktor dari Houses Lighting Puchong tu..
dia dan sorang pekerja dia...
tak banyak cakap, kerja laju ja buat...hahahaa...
tapi dia seriau tengok anak2 aku..
sebab budak2 tu tak duduk diam..

ni lampu masterbedroom.lampu murah2 sajork...

hari sabtu tu, setel pasang semua....
aku dengan baju2 kurung tu gi carik adiah..
kat anak buah cikyu berdua..
Princess Rania dan Princess Raisya...
sebab malamnya ada majlis hari jadi
 princess2 berdua  itu...
haaaaa...adiah tu memang boleh tahan lama..
boleh buat pelaburan..kahkahkahkah..
tabung besaqqqq punya...

malam tu lepas maghrib pi majlis..
 anak2 aku macam biasalah..
buat macam umah sendiri..
hadoii..risau aku, kang tak sempat potong kek,
abis dikerjakan Asiff..
dah la dah ada sejarah dah si Asiff tu
 kalau dengan kek..huhuhu..
asik berkawal lah aku..seb baik tetamu pun tak ramai..
dalam kawalan lagi..tapi Asiff tu haiiiii...
memang menduga betullah..
sebab tulah aku malas nak bawak Asiff pi umah orang..
kang ada ja kejadian2 misteri..
abahnya tak mau pi, sebab sakit kepala..
rugi betoi abahnyer takleh rasa 
pavlova cikyu yang sedap tu..

panjang entry kali ni...

okey...hari Ahad, kami survey kitchen cabinet..
survey area Bangi Kajang ...
sebelum ni dah dapat quotation dari 
Everskill Sri kembangan...

lepas tu kat bangi dengan kajang kemarin 
dapatlah 3 quotation..
kami pi kedai satu lagi yang ku dok aim tu..
Artak Kitchen tu tutup lah pulak..
so sabtu ni lah pulak p pagi2 Artak tu..

okeylah.takat tu ja nak update...
harap2 semua berjalan lancar, 
harap2 kami semua sihat walafiat..
murah rezeki..aminnnn...
hari ni segala peringkat bos takdak.
yahuu...raya..raya lah kita...
harap2 bos tak jumpa blog aku..
bos mana sempat baca blog..buzy..kekekekke..
muah..sayang bos...

ni boss aku kalau kat umah..







7 comments:

  1. ni adik boss tengah baca blog!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaaa..kuya..akak nak beli buku tu sebuah...tapi nak yang ada signature bos hampa nooo...takdak diskaunnnn kaa?

      Delete
  2. Syoknya umah ... Semenyih jauh dak ke putrajaya ...
    Nanti dok umah baru jangan lupa org putrajaya ..ewah :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mona, 30 minit jugak laa..tol lagi.. in shaa allah kami nak sewakan saja..
      putrajaya sentiasa di hati wei...hehehehe.. lagipun budak2 ni dah dekat dengan sekolah...

      Delete
  3. wah! busy juga aktiviti lyn sepanjang minggu ..mcm2 ada..hehe
    tahniah pada ex-team mate yg bertunang tu..cantik baju...
    sukaaa noo bos takdak..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. atie, kalau bos takde mmg terasa nikmat kebebasan..hahahha

      Delete
  4. Linda,lawa lampu tu.aku nk cari cmni la.simple.sng cuci.brp hrga weh?

    ReplyDelete

.