Sunday, December 22, 2013

entry taktau tajuk dah

as-salam semua..

apahabaq??

aku alhamdulillah sihat sekeluarga..

selesai sesi outstation ke Klana Resort Seremban...
menyesal pi tak drive sendiri..hahahaha..
perasan konon2 confident la sangat kan..kekekeke..

okeh..meh aku story sikit pasal kejadian2 di sana...

mula2 nak pi sana nak menumpang opismate..kaklin,
tapi umah dia kat bandar sri putra lah pulak kan..kahkahkah...dia p teruih dari umah..
jadi aku pun segan nak susahkan orang, baik susahkan laki aku..heeeeeee...

nasib baik suamiku yang hensem lagi perkasa lagi macho tu berbaik hati..

jadi pagi rabu tu, dia hantaq, kluaq umah pukul 7 pagi lepas hantaq anak2 p sekolah...
sampai ja kat Klana Resort dalam kol 8 pagi...hokey  8 pagi...
laki aku lepas hantaq aku p kerja....
bengkel tu start pukul 2.30 petang....takpalah, p la tanya receptionist kat situ,
dia cakap, mintak maaf banyak2 bilik full takleh nak tolong bagi masuk awai..
dia suh aku letak beg AF aku kat situ dulu, pastu dia suh aku pi jalan2 dulu..
time tu mulalah, haihh..awatla aku tak bawak keta sendiri...
dekat ja pun tempat tu, laluan pun okey..
cewah2...hahahhaa...padahai drive kat hiway dengan lori2 besaq, 
saheh aku dok terketaq2..kahkahkah..

okey, lepas tu, suamiku itu bertanya, ni abang nak hantaq pi mana nih..
nak tunggu tang ni ka?
kekekeke..alahh...macamlah aku tak biasa dengan soromban...dulu2 dok mai umah arwah abg aku yg sulung kat PD, selalu jejak ke terminal 1, pastu masuk matrik kola pilah pun, selalu mai terminal 1, siap jalan kaki dari terminal 1 pi seremban parade...
pastu encik suami hantaq pi terminal 1 bus station tuh la..
shopping complex mana buka lagi..
pastu dia pun balik laah..

nasib baik aku bawak novel Warkah Buat Isteriku..
apalagi..buka novel tu lah kat stesen bas tu..
huwaaa..kusyuk gila baca...dahla sedih..
sampai makcik dok depan aku, dari dok depan mai dok tepi aku 
tanya aku dok baca buku apa yang sedih tu..
huuuuuuuuu..prihatin sungguh makcik tu..

serius wei, walaupun gaya penulisan yang lawak2 tu,
 tapi aku boleh rasa perasaan sedih tukang tulis tu..
dia bersungguh-sungguh jaga arwah wife dia sehingga ke nafas terakhir..
penulis suruh pembaca namakan satu nama untuk jaga kita 
kalau2 kita sakit nanti sapa nak jaga..
jujurnya bagi aku..aku taktau nak namakan sapa...anak2 kecik lagi..suami pulak, 
in shaa allah kalau hati dia tak berubah...mana kita tau...
mak aku pulak sakit, ayah pun dah tua..
semoga kita semua dapat jaga kesihatan diri, tapi kalau Allah SWT nak uji, 
apakan daya...mungkin itu bahagian kita...

pada sapa2 yang rasa nak baca buku tu, 
tapi tatau nak dapatkan kat mana, boleh usha2 kat sini..

banyak amalan2 dan doa2 yang boleh juga kita amalkan dalam buku tu..
in shaa allah memberikan manfaat pada kita..
juga ada motivasi...

ya lah..nak kawen pun bukan senang nak dapat calon masa sekarang ni..
janganlah main rembat saja..selidik dulu asal usul, keluarga dan perangai..
jujurnya perangai manusia ni susah nak berubah..
jadi janganlah kerana manis mulut romantik ayat berbunga dah tangkap cintan..
ada otak pikiaq lah...
kita hidup bukan untuk masa seronok saja..
akan ada masa2 yang tak menyeronokkan untuk kita lalui..
kalau boleh tanyalah nasihat orang2 tua atau orang yang lebih berpengalaman...
janganlah bila dah tangkap cintan, nasihat mak bapak adik beradik semua disalah ertikan...
belajaq tinggi2 tapi hanyut dalam ayat jiwang lelaki..
tapi kalau dah jodoh nak buat macam mana..

apa aku merepek ni..hahaha..
tapi ada sesuatu yang sentiasa aku pikirkan kebelakangan ni..
sangat2 menggangggu jiwa aku.
bukan pasai laki aku nak kawen lain ka apa ka..
tapi pasal darah daging sendiri ni..

bila pikiaq benda ni balik teruih rasa mood menjunam..semoga Allah SWT lindungi dia...

okeylah back to the story,
lepas shopping kompleks terminal 1 tu bukak, 
aku pun mulalah tawaf situ..
kekekeke..
wahhh..lama tak pi situ..
teringat kenangan outing dengan kawan2 matrikulasi dulu..
depa buat suprise besday pulak..sedihnya masa tu sebab terharu..
semoga kawan2 aku sentiasa dilindungiNYA..amin..

okey dalam kol 12, aku amik teksi dari situ, 
p Klana Resort..
pastu teruih check in.
wah..bilik sorang sebijik..besaq pulak tu..
huwaa..takut oiiii dok sorang2 pulak tu..
apalagi marathon baca novel ajalah...

jumaat malam berjaya abiskan baca...
aku ni kalau start baca susah nak brenti...
seriussssss..mengalirkan air mata degil aku ni..
terus bercita-cita nak jadi isteri solehah..
amin..
semoga kita semua sentiasa diberkatiNYA..amin..

esok isnin dah kan..
tadi dah setel booking kitchen cabinet..buat biasa2 jaa..
isnin esok aku cuti semingu ya kawan2..
jadi entry malam ahad ni takdak mood monday blue..
yeeeeeeeeeea...
esok nak bawak budak2 ni pi main2 mainan kat alamanda,
buleh aku redeem coupun parkson nak beli blusher..
jom esok kita p alamanda...

lupa nak habaq...makanan kat Klana Resort marveles...
lagi2 piza diaa...nanti nak pi lagi makan piza..
piza paling sedap setakat ni...

okey babai...as-salam..


8 comments:

  1. Betulllah Linda................ klu org nak cari suami, biar la selidik dulu
    latar belakang dia, selidik akar umbi susur galur, jgn dah kawin baru nak menyesal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah MM, kena selidik dalam2...bukannya nak yang anak raja pun.. tapi biarlah perangai tu senonoh sikit...kang dah kawen, tak guna dah nak pusing ke belakang...

      Delete
  2. Linda buat kitchen kabinet rumah semenyih ke? Tempah area sana jugak ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak liza, haah, umah semenyih...aritu amik byk quotation tp harga macam mahai jugak la dgn design simple..
      tapi last2, dapat kontraktor area semenyih dapat harga lebih murah..padahal spesifikasi sama ja pun..harap2 okey lah..aminn..

      Delete
  3. amboi sempat lagi baca novel tu dok cuti2..haha..tapi mesti abg DIM tulis dgn gaya bersahaja kan..tu yg tertarik nak baca... atie blm beli lagi lah...uwaaa...
    wow! kabinet dapur baru lah lepas ni..class! boleh rajin2 masak kan...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. atie, gaya bersahaja dan ada unsur2 lawak jugak, tapi dalam masa yang sama, hati dia sedih..huhuh.. kabinet dapur umah kami tu nanti hak paling murah jaa..kekekeke..gambar berangan ja sebelum ni

      Delete
  4. thanks kak sebab duk tolong buku sekaligus mempromote blog sayerr....haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke...akak cuti ni seminggu..jangan jeless..hahahaha...

      Delete

.